OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU SEKTOROWYM
Wykonanie kompleksowej usługi – pełnienie funkcji inżyniera kontraktu – dla projektu: „Poprawa efektywności energetycznej systemu ciepłowniczego Miasta Grajewo oraz sprawności przesyłu i dystrybucji energii cieplnej poprzez modernizację sieci i węzłów cieplnych”, nr POIS.09.02.00-00-024/10
- Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Nazwa: Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Grajewie
Adres: ul. Targowa 2, 19-203 Grajewo
Kontakt: tel./fax (0-86) 272-23-88, 272-24-11
e-mail: pecgrajewo@pecgrajewo.com.pl
http: http://www.pecgrajewo.com.pl
NIP: 719-11-94-986
REGON: 4501545594
Kapitał zakładowy: 3.481.000,00 PLN
- Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych w trybie zamówienia sektorowego.
- Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.pecgrajewo.com.pl
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu, do którego obowiązków należy w szczególności:
- Współudział w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawców robót budowlano – montażowych zgodnie z obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych w zakresie:
- Przygotowanie treści umowy z wybranym wykonawcą, zgodnie z ustaleniami przetargu i na warunkach wynikających ze złożonej oferty.
- Przygotowanie wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Białymstoku w celu uzyskania pożyczki na dofinansowanie projektu.
- Obsługa prawna.
- Przekazanie wykonawcy przy współudziale Zamawiającego terenu budowy, a także dokumentów formalno-prawnych wraz z dziennikiem budowy.
- Sprawowanie nadzoru nad kompleksową realizacją inwestycji zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego oraz z zasadami działania inspektora nadzoru.
- Zorganizowanie odbiorów częściowych i końcowego oraz protokólarne przekazanie Zleceniodawcy zrealizowanego zakresu przedsięwzięcia.
- Bieżąca obsługa informacyjna o przebiegu realizacji przedsięwzięcia, umożliwiającą Zamawiającemu sporządzenie wymaganej przepisami sprawozdawczości inwestycyjnej.
- Sprawdzenie faktur pod względem zgodności z ustaleniami zawartymi w umowie z wykonawcą.
- Prowadzenie rozliczeń związanych z realizacją inwestycji – zgodnie z wymogami instytucji finansujących.
- Załatwienie spraw związanych z ewentualnymi zmianami w dokumentacji projektowej.
- Odbiory techniczne, dokonywane przy współudziale Zamawiającego, wykonanych elementów budowy, odbiory robót zanikających i ulegających zakryciu oraz zakończonych robót, instalacji, zamontowanych urządzeń i wyposażenia.
- Uczestnictwo w naradach technicznych i koordynacyjnych na budowie oraz udział w pracach komisji związanych z budową.
- Potwierdzenie wpisu kierownika budowy o zakończeniu robót w Dzienniku Budowy.
- Wyegzekwowanie od wykonawcy kompletu dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia odbioru końcowego.
- Udział w pracach komisji odbioru i przekazania obiektu do użytkowania.
- Przygotowanie wymaganych i niezbędnych dokumentów i zezwoleń na eksploatację.
- Pomoc w przygotowaniu wniosków o uzyskanie decyzji na użytkowanie (o ile będzie taka potrzeba).
Ofert częściowych nie przewidziano.
- Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Nie ma możliwości składania ofert częściowych.
- Termin wykonania zamówienia:
Od podpisania umowy do 31.12.2014 r.
- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O udzielenie zamówienia publicznego ubiegać się mogą Wykonawcy spełniający warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wykonawca ubiegający się o uzyskanie zamówienia musi spełnić warunki uprawniające do udziału w postępowaniu o zamówienie oraz wykazać się zdolnością do wykonania zamówienia. Spełnienie warunków ocenione zostanie poprzez stwierdzenie i udokumentowanie spełnienia następujących wymagań :
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia (posiadać polisę od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę min. 500.000,00 PLN),
- Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
- Posiadają uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie (zgodnie z Prawem Budowlanym) w branżach: budowlanej, sanitarnej i elektrycznej;
- Wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, prac w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jednej pracy, związanej z prowadzeniem inwestycji z zakresu modernizacji miejskich systemów ciepłowniczych o wartości min. 10,0 mln PLN, która była finansowana z funduszy unijnych.
- Dostarczą aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone podmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
- Dostarczą aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- Dostarczą aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- Dostarczą aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Dostarczą aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert . Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, którzy nie złożyli pełnomocnictw, którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”, na podstawie oświadczeń i dokumentów przedstawionych przez Wykonawców . Nie spełnienie chociażby jednego z warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania po uprzednim wezwaniu do uzupełnienia brakujących dokumentów potwierdzających spełnienie postawionych warunków oraz odrzuceniem ofert.
Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców:
- Którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu ;
- Którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy;
Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
- Informacja na temat wadium:
Zamawiający będzie żądał wniesienia wadium w terminie do 28.10.2011 r. do godz. 1000 na następujących zasadach:
- Wadium wynosi – 8.000,00 zł (słownie złotych: osiem tysięcy)
- Wadium można wnieść w jednej z lub kilku następujących formach:
· pieniężnej,
· gwarancji bankowej,
· gwarancji ubezpieczeniowej,
· poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
· poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późń. zm.)
- Wadium należy wnieść przed terminem składania ofert.
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BPH S.A. O/Grajewo nr 74 1060 0076 0000 4013 5002 4126 lub w kasie PEC Sp. z o.o. w Grajewie przy ulicy Targowej 2 w godz. od 7oo do 14oo z dopiskiem: Wadium do przetargu nieograniczonego na: Wykonanie kompleksowej usługi – pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu – dla projektu:
„Poprawa efektywności energetycznej systemu ciepłowniczego Miasta Grajewo oraz sprawności przesyłu i dystrybucji energii cieplnej poprzez modernizację sieci i węzłów cieplnych”
- Oryginał dokumentu wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub w poręczeniach, o których mowa a pkt. 5,6,7 należy zdeponować za potwierdzeniem odbioru w siedzibie Zamawiającego w kasie przed upływem terminu wyznaczonego na składanie ofert zaś kserokopię dowodu wniesienia wadium w pieniądzu (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) dołączyć do oferty, ewentualnie przedłożyć w trakcie otwarcia ofert.
- Wykonawca, który nie złożył wadium w dopuszczonej i terminie zostanie wykluczony z postępowania.
- Wadium wraz z odsetkami wniesione w pieniądzu przez Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, na wniosek tego Wykonawcy zostanie przez Zamawiającego zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą.
- Wadium dla konsorcjum może być wniesione przez lidera lub innego członka konsorcjum (zgodnie z ustaleniami w Porozumieniu).
- Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie:
1) Po wyborze oferty najkorzystniejszej (z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana);
2) Po unieważnieniu postępowania.
- Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
- Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) nie wniósł w ustalonym terminie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty oraz sposób obliczenia ceny.
- Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania oraz nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
- Zamawiający zastosował jedno kryterium oceny ofert: cena – waga 100%.
Przyjęto punktowy sposób oceny ofert: Maksymalna ilość punktów, jakie może otrzymać oferta – 100 pkt.
Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów wynikającą z działania
gdzie:
Cn – najniższa cena spośród wszystkich nieodrzuconych ofert
Cb – cena ocenianej oferty
– maksymalna ilość punktów jakie może otrzymać oferta.
- Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta o najniższej cenie nie podlegająca odrzuceniu i uzyska najwyższą ilość punktów.
- Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
- Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, który wygrał przetarg, wniósł jednorazowo zabezpieczenie należytego wykonania umowy zwanej dalej „zabezpieczeniem” przed wyznaczonym terminem podpisania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie (cena brutto). Zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie zaokrąglone do wysokości pełnego złotego.
- Zabezpieczenie służy do pokrycia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w:
· pieniądzu,
· gwarancjach bankowych,
· gwarancjach ubezpieczeniowych,
· poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej (zobowiązanie pieniężne),
· poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w ciągu 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.
- W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w pieniądzu wymagana kwota zabezpieczenia zostanie wpłacona przez Wykonawcę na oprocentowany rachunek bankowy Zamawiającego w banku BPH S.A. O/Grajewo nr 74 1060 0076 0000 4013 5002 4126 , podając nazwę wpłacającego oraz informację czego wpłata dotyczy: „zabezpieczenie należytego wykonania umowy do umowy na Wykonanie kompleksowej usługi – pełnienie funkcji inżyniera kontraktu – dla projektu:
„Poprawa efektywności energetycznej systemu ciepłowniczego Miasta Grajewo oraz sprawności przesyłu i dystrybucji energii cieplnej poprzez modernizację sieci i węzłów cieplnych”. Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu winno znaleźć się na powyższym koncie Zamawiającego najpóźniej w dniu zawarcia umowy, pod rygorem odstąpienia Zamawiającego od podpisania umowy z winy Wykonawcy.
- Miejsce i termin składania ofert:
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. 19-203 Grajewo, ul.Targowa 2 , sekretariat
Termin składania ofert upływa dnia 28.10.2011 r. godz. 1000 .
Oferty złożone po terminie zostaną zwrócone bez otwierania.
- Miejsce i termin otwarcia ofert:
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. 19-203 Grajewo, ul.Targowa 2 , świetlica
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 28.10.2011 r. o godzinie 1015
- Termin związania ofertą:
Wykonawcy pozostają związani ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert.
- Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami
Osobą ze strony zamawiającego upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest:
Radosław Zolnik – Prezes Zarządu PEC Sp. z o.o. w Grajewie, ul. Targowa 2, 19-203 Grajewo, tel. (0-86) 272-23-88 radoslaw.zolnik@pecgrajewo.com.pl
do pobrania: