Znak sprawy: SF/1/2024
Grajewo, 05.09.2024 r.
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.
ul. Targowa 22
19-200 Grajewo
tel/fax 86 272 23 88
e-mail: pecgrajewo@pecgrajewo.com.pl
www.pecgrajewo.com.pl
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA PRZEPROWADZENIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO ZA ROK 2024 I 2025
Określenie zamówienia wg CPV: 79210000-9 Usługi księgowe i audytorskie
Nazwa i adres Zamawiającego.
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., ul. Targowa 22, 19-200 Grajewo
tel/fax 86 272 23 88, e-mail: pecgrajewo@pecgrajewo.com.pl www.pecgrajewo.com.pl
Przedmiot zamówienia.
Działając na podstawie art. 66 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz.U. 2023 poz. 120) Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Grajewie (dalej zwana jako Zamawiający) zaprasza do składania pisemnych ofert na wykonanie zamówienia:
,,PRZEPROWADZENIE BADANIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
ZA ROK 2024 i 2025″
Badanie sprawozdania finansowego Zamawiającego powinno zostać przeprowadzone zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz o nadzorze publicznym (Dz.U. 2024 r. poz. 1035).
- Opis przedmiotu zamówienia.
- Przedmiot zamówienia obejmuje:
- badanie sprawozdania finansowego za rok 2024 i 2025;
- sporządzenie sprawozdania z badania przez biegłego rewidenta w trzech egzemplarzach zawierające informacje czy badane sprawozdanie finansowe:
- przedstawia rzetelny i jasny obraz sytuacji majątkowej i finansowej Spółki oraz jej wyniku finansowego i przepływów pieniężnych, zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości,
- jest zgodne co do formy i treści z obowiązującymi przepisami prawa, umową Spółki,
- zostało sporządzone na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami rozdziału 2 Ustawy o rachunkowości.
- Warunki udziału w postępowaniu.
- Ogólne postanowienia dotyczące realizacji przedmiotu zapytania:
- Warunkiem ostatecznego wyboru oferty będzie podpisanie umowy z wybranym oferentem na realizację przedmiotu zamówienia.
- Na każdym etapie realizacji zamówienia Oferent zobowiązany będzie do kontaktu
z przedstawicielem Zamawiającego, informowania o bieżących działaniach czy też
o ewentualnych utrudnieniach w realizacji przedmiotu zamówienia. W trakcie realizacji zamówienia niezbędne dokumenty i informacje zostaną udostępnione na prośbę Oferenta w siedzibie Zamawiającego, a także w wersji elektronicznej na adres e-mail przez niego wskazany. - Cena netto przedmiotu zamówienia – wynagrodzenie Oferenta obejmuje wszelkie wydatki związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym wszelkie daniny
o charakterze publicznoprawnym i inne (w tym w szczególności podatki pośrednie, bezpośrednie, wydatki związane z obowiązkowymi ubezpieczeniami, koszty podróży).
Wynagrodzenie (cena) nie będzie podlegało podwyższeniu.
- Wymagania wobec Oferenta:
- Oferent powinien posiadać niezbędne uprawnienia i zasoby niezbędne do niezakłóconej realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności posiadać niezbędne kwalifikacje
i doświadczenie dysponować osobami, należycie przygotowanymi do wykonania zlecenia. - Posiadać odpowiedni potencjał ekonomiczny i techniczny oraz znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej, zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Podstawowe wymagania dotyczące oferty:
Oferta (sporządzona w jęz. polskim) powinna być kompletna, zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, spełniać wymogi opisane w niniejszym zapytaniu, być zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa w szczególności przepisami, dotyczącymi ochrony uczciwej konkurencji
- Instrukcja dla oferentów:
- Na kopercie winien być wskazany tytuł i numer zapytania ofertowego.
- Ofertę należy przygotować na załączonym formularzu ofertowym stanowiącym Załącznik nr 1.
- Zaleca się, aby oferta i wszystkie załączniki zostały ponumerowane i ułożone według kolejności przedstawionej w punkcie 5 Zaproszenia oraz trwale złączone.
- Załączniki wymagane od oferentów:
- Klauzula informacyjna (dot. RODO) wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2.
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – wg wzoru
stanowiącego Załącznik nr 3. - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia
– wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4. - Oświadczenie o bezstronności i niezależności od badanej jednostki.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, nie starsze niż 6 miesięcy liczone od terminu składania ofert.
- Informację o wpisie do rejestru biegłych rewidentów/wpisie na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych.
- Certyfikat, polisę lub inny dokument potwierdzający aktualne obowiązkowe ubezpieczenie OC z tytułu prowadzonej działalności w zakresie przedmiotu postępowania.
- Wykaz wykonanych badań sprawozdań finansowych w ostatnich trzech latach.
- Wykaz minimum dwóch wykonanych badań sprawozdań finansowych firm ciepłowniczych wraz z informacją o terminach ich wykonania.
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu audytu wraz z informacjami o ich kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu.
- Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów, potwierdzające kwalifikacje zawodowe, uprawniające do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego, dokumenty powinny dotyczyć zarówno kwalifikacji i doświadczenia osób, które będą bezpośrednio uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, jak również podmiotu, ubiegającego się o uzyskanie zlecenia na przeprowadzenie badania.
- Oświadczenie o bezstronności i niezależności od badanej jednostki.
- Projekt umowy do zaakceptowania przez Zamawiającego.
Wszystkie dokumenty i oświadczenia winny być podpisane przez osobę/y upoważnione (do reprezentacji oferenta), a jeśli jej/ich upoważnienie wynika z pełnomocnictwa, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo.
Wszystkie strony oferty oraz jej załączniki muszą być parafowane przez osoby/ę upoważnione/ą do podpisywania dokumentów.
- Analiza otrzymanych ofert:
- Zamawiający dokona sprawdzenia spełnienia przez oferentów wymogów, określonych
w zapytaniu ofertowym w zakresie kompletności i jakości oferty, pod uwagę będą brane oferty zawierające komplet ważnych oświadczeń i dokumentów, wymaganych
w niniejszym zapytaniu ofertowym. - Zamawiający zastrzega sobie prawo szczegółowego sprawdzania zgodności stanu faktycznego z przedłożonymi dokumentami i oświadczeniami, w tym również – w razie potrzeby – poprzez wezwanie oferenta do wyjaśnienia treści dokumentów.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części lub całości zamówienia podwykonawcom.
- Termin realizacji przedmiotu zamówienia do dnia:
- 31 marca 2025 roku – badanie sprawozdania finansowego za 2024 rok,
- 31 marca 2026 roku – badanie sprawozdania finansowego za 2025 rok,
- rozumiany jako dzień dostarczenia do siedziby Zleceniodawcy pełnych dokumentów końcowych – sprawozdania z badania.
Oferta powinna być ważna w okresie co najmniej 30 dni od upływu terminu do składnia ofert.
- Termin i miejsce składania ofert:
Termin złożenia ofert upływa 19.09.2024 r. do godz. 1000. Pisemne oferty powinny być przesłane na adres: Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o., ul. Targowa 22, 19-200 Grajewo.
Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do siedziby Spółki. Oferty złożone
po upływie terminu, określonego do ich przyjmowania, nie podlegają rozpatrzeniu.
Ofertę należy przesłać lub składać w zamkniętej kopercie w sposób gwarantujący
jej nienaruszalność z napisem „Oferta na badanie sprawozdania finansowego za rok 2024 i 2025; SF/1/2024”.
Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 19.09.2024 r. godz. 1015 w siedzibie Zamawiającego w Grajewie, ul. Targowa 22.
- Kryteria oceny ofert i ich waga.
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:
- 100% – cena.
Sposób i termin zapłaty wynagrodzenia: zapłata nastąpi na podstawie faktury wystawionej po wykonaniu zadania, przelewem na konto bankowe wskazane przez Zleceniobiorcę w fakturze, w terminie nie krótszym niż 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury wraz ze sprawozdaniem z badania.
- Pozostałe informacje:
- Zamawiający zastrzega sobie prawo swobodnego wyboru oferty firmy audytorskiej oraz odstąpienie od wyboru oferty bez podania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych.
- Zamawiający w załączeniu przedstawia podstawowe informacje do przygotowania oferty.
- Dodatkowych informacji i wyjaśnień udziela Główna Księgowa P. Anna Kania, e-mail: a.kania@pecgrajewo.com.pl, tel. 86 272 23 88 wew. 116.
- Zamawiający w możliwie najkrótszym terminie zawiadomi Zleceniobiorcę o wyrażeniu zgody przez Zgromadzenie Wspólników na wybór jego oferty.
- Zleceniobiorca prześle na adres Zleceniodawcy podpisaną w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach Umowę za pośrednictwem poczty (listem poleconym), w ciągu 10 dni od dnia uzyskaniu informacji o wyborze jego oferty. Istnieje również możliwość podpisania umowy na miejscu – w siedzibie Zleceniodawcy. Podpisanie umowy nastąpi nie później niż przed upływem terminu związania ofertą.
- W celu przygotowania wyceny za badanie sprawozdania finansowego, dane dotyczące PEC Sp. z o.o. w Grajewie zostaną przesłane na wniosek oferenta w formie przygotowanej przez Zamawiającego Karty informacyjnej, na wskazany przez oferenta adres email.
- Postępowanie prowadzone jest zgodnie z „Regulaminem udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi lub roboty budowlane w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Grajewie” z uwzględnieniem kompetencji Rady Nadzorczej wynikających z Umowy Spółki w zakresie wyboru oferty na przeprowadzenie badania sprawozdania finansowego Spółki.